HomeBinnenlandHoera!

Hoera!

Begin jaren 70: Hoera, er komt een buitenlands jongetje in de klas…

Een kleuterschooljuf krijgt voor het eerst een jongetje van buitenlandse komaf in de klas. Dat klinkt en is voor iedereen spannend en avontuurlijk. Het jongetje (laten we hem voor het gemak Mohammed noemen, naar ‘DE’ profeet) spreekt uitsluitend Turks of Marokkaans en heeft dus al een forse leerachterstand en daardoor heel veel extra aandacht nodig. Dat dit ten koste gaat van de rest van de klas mag evident zijn.

Mohammed blijkt qua leren helaas ook al geen uitblinker te zijn en dus wordt het met het Nederlands leren (toch de basis voor alle andere vakken) een ware ramp. Na 2 jaar gaat Mootje naar de eerste klas (tegenwoordig groep 3) van de lagere school waar de inmiddels opgelopen achterstand zijn onverbiddelijke vervolg krijgt. Dit is zowel een frustratie voor de leerkrachten als (lijkt mij dan toch) voor het kind zelf… of toch niet? Een generatie verder …

Mohammed is inmiddels opgegroeid tot een begin of midden twintiger en heeft met zijn jonge gesluierde vrouw, eveneens van Turkse of Marokkaanse komaf, een door de islam verplichtte ‘kinderwens’ en zij krijgen een zoontje. Mohammed2. De juf kent de vader nog uit een van haar eerste jaren en weet nog hoe moeilijk en intensief het voor haar was om hem een beetje fatsoenlijk Nederlands te leren. En zijn Nederlands is overigens nog altijd zeer belabberd.

Vreemd genoeg spreekt zijn 4 jarige zoontje, dat wèl hier geboren is, óók uitsluitend Turks. Dat komt omdat oma, die bij hen inwoont en al ruim 25 jaar in Nederland verblijft, nog altijd geen woord Nederlands spreekt (en dat ook helemaal niet wil), maar wèl de kleinkinderen opvoedt. Als de juffrouw aan Mo vraagt hoe dit kan, vindt er direct een heftig gesprek (net als thuis in het Turks!!!) plaats tussen de echtgenoten, waarvan de juffrouw uiteraard niets kan volgen. Gaat het over haar? Als de juf zegt dat als ze onderling Turks blijven praten het gesprek per direct klaar is, zegt de man; ‘’Juffrouw, ú MOET jongen Nederlands leren!’’

Dus een generatie verder is er niets veranderd en is alles nog steeds hetzelfde. Het enige verschil is dat het kind HIER geboren is, maar door de ‘opvoeding’ thuis nog altijd geen woord Nederlands spreekt. *Ook dit kind begint dus al met een forse leerachterstand. Daarnaast heeft het moslim-stel nog een belangrijk advies/belangrijke mededeling voor de juffrouw. ‘’Hij is jongen! Als jongen niets wil, dan met rust laten anders jongen boos’’…

Of de juffrouw dus wèl even respect wil hebben voor het feit dat hij een jongetje van Turkse/Marokkaanse afkomst is… En in hun opvoeding en cultuur is een jongen heilig en mag hij blijkbaar niet gecorrigeerd worden en kan hij volledig zijn eigen gang gaan. Narcisme wordt dus niet alleen aangeboren, maar ook/juist gekweekt door een uitermate discutabele opvoeding!

Ook gaat het kind op school uitsluitend met andere jongetjes van eigen afkomst om, spreken zij onderling alleen maar hùn taal, maken zij (ook onderling) opvallend veel ruzie en worden andere kinderen, maar vooral de meisjes, dàn al door hen als minderwaardig behandeld. Dat Mootje2 door zijn eigen verwende (haantjes)gedrag op zijn beurt door de andere kinderen wordt genegeerd en/of gepest, als hij zonder zijn vriendjes is, valt bij de ouders echter niet zo goed. De juffrouw moet daar wèl even iets aan doen (!) vinden zij, want ‘’hij is goede jongen’’ en wordt gediscrimineerd.

Mocht u zich dus nog afvragen waarom jonge ‘mannen’ van Marokkaanse en Turkse afkomst zulke uitgesproken verwende, over dominante etterbakken zijn… Dat wordt ze vanaf het begin in de opvoeding meegegeven! Gewoon omdat de ouders hier wèl willen wonen, maar zich níet westers voelen en dat ook helemaal niet willen zijn. Er wordt dus van ú verwacht dat ú zich aan hen zult conformeren… leve het westerse leerstelsel en de westerse wetgeving qua ‘vrijheid van geloof en eigen cultuur’. Niemand hoeft zich hier aan te passen aan de hier gebruikelijke normen en waarden, tènzij u van westerse komaf bent, dan dient u zich aan elke buitenlandse cultuur aan te passen en al hùn eeuwen achtergebleven normen en waarden te respecteren… een ware verrijking!

Gisteren ontstond er in de Antwerpse gemeenteraad een heftig debat tussen burgemeester Bart De Wever (N-VA) en Groen-fractieleider Wouter Van Besien.…
geschreven voor sceptr.net door Hugo Decker

Te Gek!? lanceert dit najaar een nieuwe campagne onder het motto ‘signaalherkenning bij psychische problemen’, om mensen bewust te maken van signalen die aangeven dat het niet goed gaat met iemand en dat die er ook zelf iets aan kan doen. Welzijnsminister Jo Vandeurzen (CD&V) trapt de nieuwe campagne af op 28 augustus. Bedoeling is dat het project nog jaren doorloopt. Het is een samenwerking met het Vlaams Expertisecentrum Suïcidepreventie (VLESP) en de Vlaamse Vereniging voor Geestelijke Gezondheid (VVGG). Te Gek!? neemt al langer initiatieven om geestelijke gezondheidsproblemen bespreekbaar te maken.

Zelf heb ik een beter middel: laat de kinderen eens gaan kijken naar Zweden: http://xandernieuws.punt.nl/content/2017/06/Hoofd-Zweedse-rijkspolitie-over-chaos-en-geweld-door-migranten-Help-ons-help-ons

Geestelijk Ontreddering bij Jonge Migranten

Er is hier in Vlaanderen een groeiend aantal jongeren met psychische problemen. En ’t zal nog erger worden. Er zullen nog veel meer jongeren met hun psyche in de knoop geraken. Want ze blijven hier binnenstormen, de jongeren die hier geen voedingsbodem hebben, die hier niet thuishoren, die zich als neten vasthechten aan onze samenleving zonder er echt deel van uit te maken. Wij zijn op weg naar een maatschappij vol gestoorde jongeren, geestelijk gehavende individuen, en dat mag ons niet verbazen.

Migranten, als ontheemde thuislozen, kijken ontredderd om zich heen op zoek naar houvast in een land dat niet het hunne is. Ze zijn zichzelf en hun controle kwijt. Als ontwortelden belanden ze op een gloednieuwe plek waar alle vertrouwdheid verdwenen is en ze niets meer herkennen van hun thuisland, van hun heimat. Ze namen afscheid van hun geboortegrond, van hun vaderland, van hun cultuur, en begeven zich dan op weg naar het onbekende, naar een nieuwe cultuur waarin ze helemaal geen roots hebben. Eerst komt er de cultuurschok en dan de verwarring, een ijl gevoel.

Heimwee naar het thuisland doet hen belanden in een diep depressie-dal, waarin ze de kluts en het noorden kwijt raken, en hun evenwicht ook nog. Elk houvast valt weg, waarna complete desoriëntatie volgt. Omdat ze geen wortels hebben in hun nieuwe omgeving zijn ze vatbaar voor psychische stoornissen, voor inzinkingen, depressies, ontwenningsverschijnselen en jetlagsproblemen. Hun geestelijke gezondheid is aangetast door immigratie. Typisch voor een volksverhuizing.

Geplaagd door heimwee beginnen ze rond te dolen op zoek naar hun verloren identiteit. Er komt een proces op gang waarbij hun thuisland geromantiseerd en verheerlijkt wordt. Ze belanden in een diep depressief dal, een niemandsland tussen twee culturen, waarin ze spartelen als ontheemden zonder sokkel, in een zone tussen oude en nieuwe wortels, een zone met geen enkele garantie op vastigheid omdat ze blijven haperen in een bi-culturele situatie, van waaruit de desoriëntatie graag zal evolueren naar blijvende psychische stoornissen. Algehele geestelijke ontreddering bij jonge migranten… En daarna is de stap naar criminaliteit erg klein.

27-06-2017 om 21:24 geschreven door lieve

Intussen op de 0000: Het links crapuul met duidelijk communistische roots want anders zou hij niet in Berlijn wonen heeft een naam: David Van Reybrouck

Dit verraderlijk crapuul krijgt zelfs het woord islam niet over de lippen geperst.
Het wil niet alleen wegkijken en de Vlaamse kijkers opzadelen met een idiote totaal uit de lucht gegrepen uitleg, maar ook nog eens een bijkomende mediacensuur invoeren ten behoeve van de islam. Waar blijft de VRT ze halen?

admin

image_pdfimage_print
Share

Reacties

Hoera! — 2 reacties

  1. Nieuwe migranten zouden minstens 6 maanden in gesloten centra moeten blijven … de tijd om te checken van waar .. wie en wat ze zijn..
    taallessen volgen ..
    Inburgeringscursussen en eventueel opleiding en in een of ander knelpunt beroep bij onvoldoende inzet en weigering … ‘ticket homeland’…. btw .. bordenwassers hebben we meer als genoeg ..en die hoogopgeleiden ? Zouden die niet beter hun eigen land en volk verrijken ?

Laat een reactie achter op josee Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *