Waarom ‘tScheldt drie artikels over Conner Rousseau verwijdert.

Het is altijd moeilijk een artikel van vrienden vooraf van commentaar te voorzien. Ten eerste heeft U het artikel waarschijnlijk zelf nog niet gelezen tenzij U een abonnement hebt. Ten tweede loopt de commentaar van Nageltjes vooruit op het onderwerp wat aanleiding kan geven tot veel te snelle conclusies.

Welnu lees eerst het artikel van ‘Scheldt dat wij integraal overnemen (behalve het woord ‘van’ in de titel dat we vervangen door ‘over’), dan weet U in hoofdlijnen waarover het gaat en bent U beter geplaatst om deze introductie op haar juiste waarde te schatten. De echte commentaar van Nageltjes volgt nà het geciteerde artikel van ‘tScheldt en is vrij gepeperd.

Het gaat over Conner Rousseau, voorzitter van de SPA partij van de Vlaamse socialisten mocht U het niet weten. Wat U zeker vooraf moet weten is dat Nageltjes geen mallemoer geeft om wat Conner Rousseau doet of niet doet, zelfs geen vis-adempje waar hij dat doet of niet doet. En nog veel minder dat hij daarbij in het buitenland sommige regeltjes van de Belgische minderheidsregering van voorlopige zaken aan zijn laars lapt. Dat is zijn volstrekte recht en dat zou hem sieren indien hij dat voor het goede doel zou doen: bij voorbeeld een ferm protest tegen de zinloze maatregelen inzake Covid19 opgelegd door dictators onder leiding van de Vlaamshatende Sophie Wilmés bij voorbeeld. Maar we lopen vooruit. Nu eerst het artikel.

De aanleiding

Op zaterdag 25 juli 2020 publiceert ‘tScheldt drie artikels rond de Voorzitter van de SP.A: Conner Rousseau. Het gaat om drie artikels rond 2 films uit de entourage van Conner Rousseau, te lezen, vrienden en familie van Conner Rousseau die deze video’s op hun sociale media gepost hebben. De video’s werden opgenomen op een huwelijksfeest van de broer van Conner Rousseau in Frankrijk te midden van een coronapandemie.

Op zaterdag 25 juli 2020 rukt een socialistisch trollenleger ten aanval tegen ‘tScheldt. Het gaat niet om het al dan niet volgen van de coronaregels door Conner Rousseau. Het trollenleger beweert dat Conner Rousseau nooit in Frankrijk is geweest en dat ‘tScheldt fake news publiceert.

Op zondag 26 juli 2020 lanceert Rik Van Cauwelaert een tweet waarin hij verwijst naar ‘tScheldt en stelt dat Conner Rousseau een communicatieprobleem heeft. Bagger is zijn deel. Hij wordt ervan beschuldigd Conner Rousseau in diskrediet te willen brengen.

Op zondag 26 juli 2020 bevestigt een journalist van De Morgen tijdens een conversatie op Twitter met enkele vrienden dat de beelden van ‘tScheldt wel eens echt zouden kunnen zijn.

Op zondag 26 juli 2020 publiceren De Morgen, VTM en Het Laatste Nieuws dat Conner Rousseau effectief aan het fuiven en feesten is geweest in Frankrijk. Ze vergeten erbij te vertellen dat zij de beelden zelf al drie dagen lang in bezit hadden.

Op zondag 26 juli 2020 crasht de website van ‘tScheldt, al dan niet onder druk van het hoge aantal bezoekers, of vermoedelijk als gevolg van een aanval van enkele hackers uit het Conner kamp.

Op zondag 26 juli 2020 ontvangt ‘tScheldt een ingebrekestelling van het advocatenteam van Conner Rousseau, Paul Bekaert en Simon Bekaert. In een ander leven verdedigen zij Carles Puigdemont, de President van Catalonië en zijn zij voorstanders van de absolute Vrije Meningsuiting. In hun hoedanigheid van advocaten van Conner Rousseau dragen zij oogkleppen en wordt Vrije Meningsuiting plots een strafbaar misdrijf.

Zij eisen de verwijdering van de 3 artikelen over Conner Rousseau wegens schending van het portretrecht van Conner Rousseau. Zij stellen ook dat ‘tScheldt insinueert dat Conner Rousseau zich niet hield aan de coronamaatregelen. Dat is volgens de advocaten laster want zo schrijven ze: “Cliënt (nvdr Conner Rousseau) was dan ook nog eens enkel bereid te gaan (nvdr naar het feest in Frankrijk) mits dagelijks controle van de aanwezigen op corona symptomen, hetgeen ook gebeurde”.

Voorafgaand aan de beslissing

‘tScheldt werd opgericht in 1995 en werd in haar 25-jarig bestaan tweemaal voor de rechtbank gedaagd. Tot tweemaal toe won de klager in eerste aanleg en werd de toenmalige, inmiddels overleden uitgever, veroordeeld tot gevangenisstraf. Tot tweemaal toe werd het vonnis in Hoger Beroep helemaal gekeerd en kregen klagers ongelijk niet in het minst omdat een Persmisdrijf uiteindelijk voor het hof van assisen dient beslecht te worden.

De huidige ploeg van ‘tScheldt is inmiddels een 25-tal mensen groot die uit alle lagen van de bevolking, de politiek en het bedrijfsleven komen. ‘tScheldt opereert hierbij als de gemaskerde nar in de samenleving. Gemaskerd om vrij en ongestraft te kunnen zeggen wat men denkt. Gemaskerd om vrij aan satire te kunnen doen, want satire is vandaag de dag een vorm van literatuur die soms letterlijk en figuurlijk gevaarlijk is. Vraag even na op de redactie van Charlie Hebdo.

Het motto van ‘tScheldt is geënt op het doel van satire: ‘shaming individuals or government into improvement’.

Alle medewerkers van ‘tScheldt schrijven of tekenen mee als vrijwilligers waarbij zij 1 zekerheid hebben, dat hun namen nooit zullen bekend gemaakt worden. Mocht de politiek of journalistiek weten wie er allemaal mee schrijft of tekent aan ‘tScheldt, de wereld zou te klein zijn.

De beslissing

Daarom heeft ‘tScheldt het volgende beslist…

Justitie kennende in België, dat is die instelling die ressorteert onder Koen Geens en waar je als burger of onderneming geen staat op kan maken, gaan we ervan uit dat er minstens eerste aanleg en hoger beroep van komt als de haaien van Rousseau zich beginnen wentelen in hun vertrouwde territorium.

Wetende dat ons dat minstens 10.000 euro aan advocaten zal kosten de komende jaren…

Wetende dat 10.000 euro het equivalent is van 119 jaarabonnementen op ‘tScheldt aan 84 euro per jaar…

Wetende dat we die 10.000 euro beter in een nieuwe server steken zodat ‘tScheldt niet meer crasht bij een volgende bezoekerspiek…

Wetende dat een rechtszaak ons blokkeert in doen en denken…

Wetende dat we ondertussen een punt hebben gemaakt en dat iedereen een meer globaal zicht heeft op het doen en laten van de Rousseau’s…

Kiezen wij voor de vrijheid om niet meegesleurd te worden in een rechtszaak…

Daarom zal ’t Scheldt de drie gewraakte artikelen door het advocatenteam van Conner Rousseau per 27 juli 2020 verwijderen…

Illustratie: Paul Bekaert, één van de advocaten van Conner Rousseau

Commentaar van Nageltjes:

Zoals gezegd is het ons niet te doen over wat Conner Rousseau doet of niet doet, noch waar hij dat doet of niet doet. Van ons mag hij buiten België doen wat hij wil. Van ons mag hij de genodigden bij de trouwfeest van zijn broer allemaal sodemieteren of in de mond neuken als zij daar mee akkoord gaan natuurlijk. Maar daar gaat het ons niet om.

Waar het ons over gaat is dat Conner Rousseau de vrijheid van meningsuiting wil beknotten, dat hij wil beletten dat de waarheid over wat echt gebeurde in zijn aanwezigheid het daglicht niet zou zien en schaamteloos gecensureerd zou worden. En dit kadert in een veel groter geheel van censuur en door het establishment gedicteerd aan de hoernalisten van het journaille, van de regimepers en de regimezenders.

Het journalistiek gespuis dat ons onophoudelijk dagdagelijks schaamteloos beliegt en bedriegt in opdracht van het regime maar hun kleverige omgang met eliteorganisaties, politieke partijen en hun voorzitters straal ontkennen. Ze ontkennen bovendien lobbyisten te zijn. Ze ontkennen ook dat ze dicht bij de elite zoals de partijvoorzitters staan en zich door hen laten corrumperen. En ze ontkennen dat ze door hun directe omgang met genoemde elitegroepen hun journalistieke scherpte en ethiek zijn kwijt geraakt. Ze ontkennen dat de aangetoonde banden op hun verslaggeving invloed heeft.

En dan brengt een onafhankelijk team van ethisch werkende journalisten verslag uit over wat in feite niets te betekenen heeft maar plots is het kot te klein en wordt alles uit de kast gehaald om de waarheid de kop in te drukken en verborgen te houden. Schandalige intimidatie van gewetenloze advocaten ongetwijfeld betaald, vergis U niet, door de partijkas van de SPA, gesponsord door de belastingbetaler via de schandalige particratie die in dit land heerst en elke echte vorm democratie onmogelijk maakt

Conner Rousseau wou niet dat de waarheid bekend zou worden. Mateke Conner Rousseau is in oubollig BSP-taalgebruik een vuile fascist, ne voile fassist in het Antwerps. En zijn advocaten zijn dat ook. Zij weten dat een persmisdrijf – en hier is helemaal geen sprake van welk misdrijf ook- tot de uitsluitende bevoegdheid van het hof van Assisen behoort. Let op voor de vuile politiekers die deze bevoegdheid willen afschaffen!

Mateke Conner Rousseau met tennissloefkes bij het verlaten van een paleis.

Het wordt hoog tijd dat wij de ogen openen. De Duitse zenders ARD en ZDF incasseren jaarlijks 7,5 miljard euro uit de Duitse kijk- en luistergelden. Mütti Merkel en haar journalistieke ambtenaren die opereren volgens de regels van de Stasi bepalen wat er gezegd en geschreven wordt.

Alleen al de VRT (de RTBF en de 2 Vlaamse media groepen laten we hier voorlopig gemakkelijkheidshalve even buiten beschouwing) vangt jaarlijks 273,7 miljoen euro van België om ons te hersenspoelen en te indoctrineren met leugens, halve waarheden en hondsbrutale censuur.

En als een onafhankelijk nieuwsmedium als ‘tScheldt (de krantengroepen vangen rechtstreeks en onrechtstreeks zo’n 550 miljoen euro per jaar en ‘tScheldt, en onder meer Sceptr nul komma nul euro) echt nieuws brengt is dat voor de fascist Conner Rousseau onaanvaardbaar. Denk daar aan als U de volgende keer nog eens in het kieshokje mag staan. Hulde aan de journalisten van ‘tScheldt!